Sotheby's magazine, 2022-1

13 REALTY Th e l u x u r y r e a l e s tat e m a r k e t i s d y n a m i c a n d f a s t - p a c e d , a n d t h e d e m a n d f o r p r i v at e s a l e s i s o n t h e r i s e . Wh y i s t h i s ? R e e r i n k : ‘The number of millionaires in the Netherlands has increased considerably in a relatively shor t amount of time. In our new economy, there are plenty of oppor tunities for quick-thinking and creative entrepreneurs to push their plans forward. The Netherlands has a lot of bright minds with equally bright ideas and the internet is a great source of knowledge, inspiration and income. For this group, the sky is the limit. These new millionaires aren' t interested in having their financial successes scrutinised in the press. They are very aware of security issues and want to buy and sell their proper ties privately, away from the watchful eyes of the media.’ ‘The private real estate market is relatively new and has grown dramatically in a shor t amount of time. We can draw on our extensive local, national and international network to meet the needs and wishes of our demanding clientele – always with the outstanding service we are known for. We are available 24/7 and go above and beyond to meet our clients’ needs. Thanks to the impressive Sotheby's network, we can tap into marketing channels that aren' t available to other real estate agents.’ Wh at t r e n d s d o y o u s e e i n t h e N e t h e r l a n d s a n d w h i c h o n e s a r e y o u r e s p o n d i n g t o ? R e e r i n k : ‘The Netherlands is in the process of rediscovery. Dutch people are exploring their country and gaining a new-found appreciation for all the beauty it has to of fer. As a result, the demand for garden proper ties outside major cities has skyrocketed. This shif t can also be seen within the cities, with people trading in their small apar tments with no outdoor space for brighter, roomier apar tments with large terraces or balconies. The east of the country is extremely popular at the moment, par ticularly areas with large gardens and trees, such as the Veluwe and close to water like the Frisian lake district. People are also investing in estates and forests. In fact, this desire for space and light is an international trend that we're seeing in various markets, from London, Paris and Berlin to Hong Kong, India and South Africa. With people travelling less, working remotely and spending more time at home, many are willing to spend more on luxury and comfor t. Luxuriously appointed buildings that tick all the right boxes are selling quickly in today's market.’ ‘These days, we no longer have to board a plane to attend a meeting. Zoom has changed this MET ONS GIGANTISCHE INTERNATIONALE, NATIONALE ÉN LOKALE NETWERK KUNNEN WE VOLLEDIGVOORZIEN IN DE WENSEN EN BEHOEFTEN VAN DE VEELEISENDE KLANTEN. UITERAARD MET ONZE WELBEKENDE HIGH SERVICE We l k e t e n d e n s e n z i e j e b i n n e n N e d e r l a n d wa a r j e m e t N e t h e r l a n d s S o t h e b y ’ s I n t e r n at i o n a l R e a l t y o p i n s p e e l t ? R e e r i n k : “Nederland wordt herontdekt. Mensen trekken eropuit in eigen land en waarderen de mooie plekjes en locaties meer. Dit heeft een stijging van de verkoop van huizen met tuinen buiten de grote steden tot gevolg. Maar ook in de steden zélf is beweging; men verruilt het kleinere appartement zonder buitenruimte voor een lichter en ruimer appartement met bijvoorbeeld een of meer grote terrassen of balkons. Daarnaast zijn het oosten van het land, de Veluwe, de Friese meren en eigenlijk alles wat aan water grenst enorm populair. Ook investeren mensen in landgoederen en bos. Het is een internationale trend: mensen zijn op zoek naar lucht en licht. Of we nu de markt in Londen, Parijs of Berlijn bekijken of die in Hongkong, India of Zuid-Afrika. We zijn meer thuis, reizen minder, werken vanuit huis, dus geeft men meer geld uit aan luxe en comfort. Vooral panden die van alle gemakken zijn voorzien, properties that tick all the boxes, gaan erg snel.” “Tegenwoordig hoef en wil je geen vliegtuig meer in voor een vergadering, die doe je gewoon via Zoom. En door minder te vliegen, laten mensen zich van hun goede kant zien. Ze dragen hun steentje bij aan het milieu door de uitstoot te verminderen. Eerst waren het vooral de jongeren die rekening hielden met het milieu en het klimaat, maar ook de ouderen zijn zich hier steeds

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=