Sotheby's magazine, 2022-1

99 REALTY Awa r e h o u s e R e d B u l l Red Bull heeft de primeur van het concept het Habitoor. Voor het project wilde Schwarz duurzaamheid integreren die aansluit bij het merk. Schwarz: “Red Bull staat bekend vanwege de sponsorships voor buitensportactiviteiten. Ik wilde daarom buitenmaterialen naar binnen halen, zonder dat deze te hard of te koud overkwamen.” Van oud, ruw hout uit de spoorwegwereld creëerde het team de bar en delen van de trap. Gebruikte scheepswanden zijn verwerkt in XXL plantenbakken tussendewerkplekken, terwijl jeondertussenuitkijkt over het Amsterdamse IJ en de schepen voorbij ziet varen. Buiten is letterlijk naar binnen gehaald. Er staan handgemaakte meubels van kiteboards en wakeboards en de ‘overleg halfpipes’ zijn gemaakt van gerecyclede materialen. Ook is er veel aandacht besteed aan een goede akoestiek. Schwarz: “We hebben het merk overal in geïnfiltreerd zonder het in your face te duwen. De balustrade van de trap heeft bijvoorbeeld perforaties die verwijzen naar het printpatroon van een Red Bull-blikje.” V r i j h e i d o m j e d i n g t e d o e n “Het interieurontwerp voor het Red Bull Awarehouse is een mooi voorbeeld van hoe een werkomgeving weg kan blijven van gebaande paden en afstand kan nemen van het typische kantoorgevoel,” vertelt Schwarz. “In het ontwerpvoorstel zijn we uitgegaan van een comfortabele en weldoordachte werkomgeving. Een karakteristieke plek waarin mensen niet alleen kunnen werken, brainstormen en overleggen, maar ook filmen, feesten, eten, evenementen houden en doen wat ze bedenken. Zodra je het pand binnenstapt, voel je direct de vrijheid om je eigen ding te doen, in een omgeving die de merkidentiteit volledig uitstraalt. We wilden met ons Habitoor-ontwerp de mensen in het Awarehouse de vrijheid geven de ruimten naar eigen inzicht te gebruiken. Locatie, interieur, uitzicht, duurzaamheid: alles komt hier samen. Hier vóél je dat je onderdeel bent van een bijzonder gaaf merk.” w w w . c a s p e r s c h wa r z . c o m w w w . h a b i t o o r . c o m in without it becoming too hard or cold.’ The team used old, untreated railway wood to create the bar and parts of the stairs. Used shipping panels were incorporated into the oversized planters that separate the workspaces, which overlook the Amsterdam IJ and the ships below. Here, outside and inside converge. There is furniture made from kiteboards and wakeboards and half-pipe meeting alcoves made from recycled materials. Close attention was also paid to the acoustics. ‘We incorporated the brand everywhere, without making it overly in-your-face,’ explains Schwarz. ‘Another example is the balustrade, which is perforated to resemble the print on a Red Bull can.’ F r e e d o m t o d o y o u r ow n t h i n g ‘The Red Bull Awarehouse is the perfect example of how a work environment can step of f the beaten track and break the chains of conventional of fice design,’ explains Schwarz. ‘We wanted to design a comfortable and thoughtful work environment; a distinct space where people can work, brainstorm and collaborate, but also film, party, eat and hold events. From the moment you enter the building, you instantly feel free to do your own thing in an environment that exudes the brand identity. We wanted our Habitoor concept to give people in the Red Bull Awarehouse the freedom to use the spaces as they see fit. Here, location, design, sustainability and scenery converge. You really feel part of this exceptional brand.’ w w w . c a s p e r s c h wa r z . c o m w w w . h a b i t o o r . c o m ZODRA JE HET PAND BINNENSTAPT, VOEL JE DIRECT DE VRIJHEID OM JE EIGEN DING TE DOEN, IN EEN OMGEVING DIE DE MERKIDENTITEIT VOLLEDIG UITSTRAALT

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=