Sotheby's magazine, 2022-1

107 de MINI electr ic die we al volop verkopen. Volledig elektr isch. Zeker in Amsterdam is daar een grote afzetmarkt voor. De elektr i f icatie gaat hier snel ler dan gemiddeld in Neder land. Vi j f tig tot zestig procent van de auto’s die we verkopen is al elektr isch of hybr ide. Landel i jk is dat rond de veer tig procent . De zakel i jke en par ticul iere klant vraagt hierom en het aanbod laadpalen is hier bi jvoorbeeld ook groter dan in veel kleinere gemeenten.” Hoewel Mulder zelf hybride rijdt, houdt hij als hij eerlijk is als autoliefhebber nog altijd van een ronkende motor. “We organiseerden dit jaar het begin van een paar rally’s met de start op het dak van de parkeergarage. De Supercars reden rustig naar beneden, alsnog vond ik het heerlijk dat geluid door de garage te horen galmen. Maar elektrisch rijden heeft de toekomst. Net als waterstof. Benzine zal op een gegeven moment de uitzondering worden. Wat BMW zegt, spreekt me aan: de zogenaamde ‘power of choice’. De klant bepaalt, wij bieden alles aan. De X3 is hiervan het eerste echte voorbeeld en is in alle motoriseringen te krijgen: benzine, diesel, hybride en volledig elektrisch. Dat is de toekomst, niet alleen bij BMW. Het mooie daarvan is dat merkvoorkeur weer echt een rol gaat spelen. Mensen die elektrisch rijden belangrijk vinden, gaan daarmee terug naar hun roots.” Net als Mulder heeft gedaan. Ooit een zeventienjarige BMW-eigenaar en nu directeur van de grootste BMW-dealer van het land. w w w . v a n - p o e l g e e s t . n l such as the AFC footbal l club, gol f club The International , and De Amsterdam Zomer festival at the Olympic Stadium. We do the same wi th our marketing, arranging photo shoots wi th distinct Amsterdam scenery. We want to be a local hero. ‘ The BMW section is to the lef t and the MINI section, also par t of Van Poelgeest , is to the r ight . The showroom exudes an entirely di f ferent atmosphere. ‘ It ’s l ike stepping into another wor ld. MINI is young, trendy and urban, which per fectly ref lects the spir i t of Amsterdam and complements BMW.’ E l e c t r i c To the lef t of Mulder’s of f ice is a selection of the avai lable BMWs. He points to the BMW iX, which is ful ly electr ic. The car was del ivered a few days ago. ‘We have high expectations for this car,’ says Mulder. ‘As we do for the i4, which wi l l be released in February, and the MINI electr ic, which is already avai lable. It 's ful ly electr ic. There’s def ini tely a market for electr ic cars in a ci ty l ike Amsterdam. In fact , dr iving is more popular here than in other Dutch ci ties. More than hal f the cars we sel l are electr ic or hybr id, compared to the national average of about 40 percent . Interest is growing among both corporate and pr ivate cl ients and the demand for charging stations is much higher here than in smal ler municipal i ties.’ Mulder doesn' t dr ive a hybr id himsel f. As a car enthusiast , he prefers the roar of an engine. ‘We organised a few ral l ies this year that star ted on the roof of the parking garage. The supercars drove down quietly, but I loved hear ing the sound reverberate through the garage. That said, electr ic dr iving is the future – as is hydrogen. Petrol wi l l one day become the exception, rather than the rule. BMW's message – the power of choice – real ly appeals to me. The customer cal ls the shots, we do the legwork. The X3 is the f irst real example of this and is avai lable in al l i terations: petrol , diesel , hybr id and ful ly electr ic. That 's the future, and not just at BMW. What 's great is that brand preference is real ly star ting to play a role again. People who prefer electr ic dr iving are going back to their roots.’ Just l ike Mulder, who went f rom seventeen- year-old BMW owner to di rector of the largest BMW dealership in the countr y. AUTOMOTIVE

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=