Sotheby's magazine, 2022-1

106 REALTY A m s t e r d a m m e r t j e s Bij de entree staan een paar Amsterdammertjes, op de grond liggen Waaltjes, alsof je door de binnenstad loopt. De boodschap mag duidelijk zijn als je naar binnen loopt: je bent hier bij een Amsterdamse dealer. “Zo willen we ons ook profileren,” vertelt Mulder. “We zoeken ook partnerships op binnen de stad, zoals met voetbalclub AFC, golfclub The International en het festival De Amsterdam Zomer bij het Olympisch Stadion. Maar ook in onze marketinguitingen, met foto’s op herkenbare Amsterdamse plekken. We willen die zogenaamde local hero zijn. ” Wie bij binnenkomst niet links naar BMW gaat, gaat rechts naar MINI, dat ook onderdeel van Van Poelgeest is. De showroom straalt een heel andere sfeer uit. “Je loopt dan echt een andere wereld binnen. MINI is jong, trendy en urban, wat uiteraard ook perfect bij Amsterdam past en een geweldige aanvulling is op BMW.” E l e k t r i s c h Links vanuit Mulders kantoor gezien, staat een selectie van de beschikbare BMW’s. Hij wijst naar de BMW iX, die volledig elektrisch is. De auto is een paar dagen eerder geleverd. “We verwachten veel van deze auto,” zegt Mulder. “Net als van de i4, die in februari wordt geïntroduceerd of H o s t e s s e s From his desk, Mulder can look out to the present and the future, while the old photos behind him serve as a backdrop to the past. His of fice overlooks the entrance and the waiting room one floor below, where a hostess of fers cof fee to a customer who has just arrived. ‘That’s something we introduced a few months ago,’ says Mulder, following the scene below. ‘We want to make people feel comfortable by creating a warm and welcoming atmosphere. Hence our new reception desk, where you are welcomed by one of our two hostesses. Before you could enter on every floor, which made it easy to get lost in the building. Now everyone enters on the second floor and is greeted by our friendly hostesses, who escort them to BMW, MINI, sales, service, new or used sections.’ A m s t e r d a m m e r t j e s The f irst thing you see when you enter the bui l - ding is a pair of red traf f ic bol lards known as Amsterdammer tjes and a cobblestone f loor reminiscent of the histor ic ci ty centre. The message is clear : this is an Amsterdam dealership in hear t and soul . ‘That ’s how we want to prof i le ourselves,’ says Mulder. ‘We look for local par tnership oppor tuni ties in the ci ty,

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=