Sotheby's magazine, 2022-1

116 buiten laten gaan met de mooiste en beste bril. Een bril die goed zit, een bril met uitstraling en een bril die je zicht op de wereld verbetert. Op alle vier de locaties vind je luxe merken uit het hoge segment, zoals Lindberg, Jacques Marie Mage, Cartier, Hoffman, Dita, Chanel, Barton Perreira, Chloé, Chrome Hearts, Tom Ford, Thom Browne, Gucci, Eyevan, Persol, Rolf en Lunor. De Vos: “We bieden een uitgebreid en exclusief assortiment, dat in alle vestigingen nagenoeg gelijk is. Onze klanten willen niet alleen goed kunnen zien, ze willen óók een stijlvolle bril. Klanten zijn zeven dagen per week welkom en kunnen na openingsuren gebruikmaken van de private shopping service, onder het genot van een hapje en een drankje. We nemen uitgebreid de tijd voor het gesprek met de klant en we kijken onder meer naar de vorm van het hoofd en naar wie iemand is. Op die manier komen we samen tot een passend montuur.” U n i e k e x e m p l a a r Liever een nóg unieker exemplaar, dan kun je bi j Schmidt Optiek de br i l laten customizen. De Vos: “Vooral bi j de glasmonturen zi jn er veel mogel i jkheden. Denk aan een andere kleur glas, glazen met een kleurver loop, maar ook het inzet ten van diamanten of het ingraveren van bi jvoorbeeld een logo of ini tialen in het glas. We sl i jpen zel f en staan bekend om onze unieke cuts. En omdat we bi jna al les zel f doen, hoef t de klant niet wekenlang te wachten op de gecustomizede br i l . Al leen het inzet ten met diamanten gebeur t bi j een van onze par tners. Bi j de br i l len met een rand zi jn er over igens eveneens opties, al zi jn die iets gel imi teerder.” O o g z o r g h e e f t p r i o r i t e i t Bij Schmidt Optiek heeft het verlenen van de beste oogzorg prioriteit. Breng je een bezoek aan een van de winkels voor een correctiebril, dan volgt er eerst een uitgebreide oogmeting. “Op het gebied van oogzorg gaan we een stap verder”, vertelt De Vos. “Is er bijvoorbeeld een verminderde gezichtsscherpte, een complicatie van de samenwerking van de ogen, een verhoogde oogdruk of heeft de klant last van droge ogen of hoofdpijn? Dan kan een optometrisch onderzoek uitkomst bieden. Onze optometristen beoordelen de gezondheid van de ogen aan de hand van een netvliesscan. Gebaseerd op de uitkomsten helpen we de klant verder met de juiste en passende brillenglazen.” O o k v o o r k i n d e r e n Niet al leen volwassenen, ook kinderen kunnen terecht bi j de optiek voor een or thoptisch onhold events and to present our new collections to a larger group. The adjacent space is stunning and lends itself perfectly to collaborations with various artists.’ In May 2021, a fourth branch was opened in Mall of the Netherlands in Leidschendam with the same look and feel as the branch on Rokin. E x t e n s i v e a n d e x c l u s i v e r a n g e All Schmidt Optiek branches boast a team of highly experienced opticians who have one goal in mind: to help their customers find the perfect pair of glasses with a luxurious look and an impeccable fit that helps them see the world more clearly. All four locations carry exclusive brands from the high-end segment, such as Lindberg, Jacques Marie Mage, Cartier, Hoffman, Dita, Chanel,

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=