Sotheby's magazine, 2022-1

57 was al goed. We hebben een vergunning voor 365 dagen per jaar, waarvan er gemiddeld tussen de 285 en 300 dagen activiteiten op het asfalt zijn, tussen negen uur ’s ochtends en negen uur ’s avonds. Het zit ramvol eigenlijk. We merken dat meer en meer bedrijven iets willen doen op een van de andere locaties op het circuit, zoals de Champions Lounge, de Dutch Grand Prix Lounge (de oude strandtent Bloomingdale die op het circuit is gezet, MvD) en de geüpgradede vipboxen. Zij komen dus niet eens per se voor het gebruik van de baan, maar vinden het een inspirerende, leuke omgeving om een vergadering of congres te beleggen.” “Bedrijven zijn vaak op zoek naar het verhaal achter een locatie om iets mee te doen; dat is ook veel leuker dan te vergaderen op een traditionele congreslocatie. Neem de Johan Cruijf f Arena. Dat is 25 jaar geleden neergezet als voetbalstadion, maar ontwikkelt nu buiten de wedstrijden van Ajax om veel zakelijke activiteiten. Zo kan ik meer voorbeelden noemen. Zelf werkte ik dus bij de Brabanthallen in Den Bosch. Dat was vroeger puur een veemarkt, maar is nu een zakelijke marktlocatie geworden.” P o t e n t i e “Wat dat betreft was er een wereld te winnen op het circuit. Het stond al jaren te koop en om heel eerlijk te zijn hadden we te maken met een stuk achterstallig onderhoud. Het was een heel tradiLounge, the Dutch Grand Prix Lounge (the former Bloomingdale beach club that was moved the track) and the upgraded VIP boxes. They're not coming to use the track; they’re coming because it’s a fun and inspiring location for a meeting or a conference.’ ‘A lot of companies are interested in locations with a story, which are more fun than traditional conference venues. Take the Johan Cruijf f Arena, for example. It was set up 25 years ago as a football stadium, but now organises countless business activities outside Ajax matches. And the list goes on. I used to work at the Brabanthallen in Den Bosch. It used to be a cattle market, but is now a popular convention centre.’ P o t e n t i a l ‘In that sense, the track had a lot of potential. It had been on the market for years and, to be honest, the upkeep wasn' t great. It was a traditional company, focused entirely on auto racing. Not only did it need new operational management, it needed a whole new corporate culture. Some of the people who work here now used to work at the Johan Cruijf f Arena and Ziggo Dome. Our combination of business knowledge and auto sport expertise makes us ready for the future on all levels.’ ‘Like I said before, the location had one important thing going for it: potential. You can make all EXCLUSIVE SPORTS

RkJQdWJsaXNoZXIy ODM1NjU=